mandag 6. oktober 2014

Jeg digger kuer!! - "Huset ute i Øyen"

Sommerreprise :-)
Rundt fritidshuset vårt "Ute i Øyen",
har det beitet kyr hele sommeren
og jeg synes det er så koselig. 

Men det er kanskje fordi jeg slipper 
å gå i fjøset m.m. opptil flere ganger pr dag...

 De er så herlig nyskjerrige og følger med på det meste.

 De kommer ofte bort til gjerdet for å undersøke hva vi holder på med.

 Denne synes jeg er er en riktig skjønnhet,
med gule øredobber og all ting :-)

 Det er nesten så jeg får lyst på Freia melkesjokolade 
av å se på kua i den grønne enga!

Bonden som driver gården "Ute i Øyen" er imøtkommende og hyggelig. 
Her skysser han bølingen ut på beite. 

Et par ganger i uken kommer det
en skinnende blank bil fra Tine og henter melka. 

På hverdagene bor jeg i byen
 så melkebilen hører
helger og feriedager til. 
Kanskje derfor jeg blir så glad hver gang
jeg ser en bil fra Tine. :-)

Mor og barn :-)


7 kommentarer:

  1. Vi er jammen like der. Jeg også synes kuer er noen skikkelig ålreite dyr.
    Den lyse kalven her var jo bare bedårende da. Sååå nydelig.
    Godt at noen driver med kuer fotsatt sier jeg, for jammen har det blitt få
    melkebønder igjen. Da jeg var barn var det seks gårder som leverte melk
    bare i den lille vegen jeg bor i. Nå er det kun igjen to. Sånn er det i resten
    av landet også. Veldig trist synes jeg, men vi får være glade for de som
    faktisk driver med ku da.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Heldig med naboene-for en herlig flokk--skjønner du blir glad i dem og helt forskjellige personligheter--dyrene er menneskets beste venn--:)

    SvarSlett
  3. Ja, de er noen nydelige dyr :-)
    Det ser ut som et deilig og avslappende sted dere har.
    God helg :-)

    SvarSlett
  4. Så herlig å kunne "bo" slik når man kan:-)
    En sikkelig perle dere har uti øyan.
    Jeg og familien er en del på Herøy på feriestedet til foreldrene mine, så kan tro der koser der der ute:-)

    Ha en fin kveld.

    Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Ja kuer er superkoselige og melkesjokolade er godt det- kald rett fra kjøleskapet og varm kaffe i koppen :)

    Nydelige bilder :)

    Ha en fin dag

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  6. Det er en lise og ro for skjelen og være med på Øyen og Moen-ute og inne,men jeg fornemmer hvor mye jobb dere legger ned----og jeg har begynt og elske kuer--:)

    SvarSlett

Du skal vite at jeg er veldig takknemlig for kommentarer på innleggene mine :-)