tirsdag 10. februar 2015

Frokost i Mormorhuset

Fra mormorhuset har jeg de nydeligste minner fra barndommen. 
Nå er det moren min som bor der og 
hun har satt sitt preg på huset. 
Hun er så flink til å lage koselig interiør
og jeg har derfor lyst til å vise dere litt til fra Mormorhuset. 

Skapet og speilet har vært i Mormorhuset så lenge jeg kan huske, 
og jeg synes skapet ble riktig så lekkert 
etter at det skiftet farge fra bondeblått til hvitt. 


Rundt dette bordet ble det i min barndom spist mange måltid. 

- På blå gamle tallerkener
- Ofte fisk som bestefaren min hadde fisket
- vørterøl å drikke
- rødgrøt til dessert :-)

Stolene rundt bordet mitt er fra barndomshjemmet mitt,
vaklevorne og elendige, men akk så sjarmerende. 
"Lysekronen" er en gammel smijernslampe (orginalt med skotskrutete skjermer)
Mamma har pyntet den med blomster og prismer. 
Fint spør du meg. :-)


"Mamma, dette innlegget er til ære for deg :-)
Synd med den brukne armen din,
men med vår svarte humor greide vi sannelig å le litt av den og. 
Og det er greit om du ikke svarer på dette innlegget 
med superlativer,
jeg blir så flau :-)

Mamma på tur
Stort Merete-smil :-)

13 kommentarer:

  1. Dette var et koseligt innlegg! Så flott å spesielt det skapet var, og sånne kjøkken stoler synes eg er fine!!

    SvarSlett
  2. TUSEN TAKK-MED HODET UNDER ARMEN OG ARMEN I BIND-SÅ BLIR ET MAMMAHJERTET TAKKNEMMELIG OG VARMT-ER SÅ UTROLIG GODT OG KOSLIG OG SE "MORMORHUSET" -HVOR DU FANGER ØYEBLIKKET-FØLER MEG LYKKELIG OG PRIVILIGERT SOM KAN DELE INTRIØRGLEDEN MED DEG----------

    SvarSlett
  3. Så fint innlegg...akk. Og det skapet var heilt nydeleg!! Veldig spesielt, og veldig fint i kvitt ja. :-)

    SvarSlett
  4. A så fint du skriver om gode minner.
    Fint å lage et innlegg til ære for noen og spesielt mamman sin.
    Er noe spesielt med dem...
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Så koselig å lesa.
    Og så fint at barndommen din lever videre, og at du kan dele minner med din mor.

    Kos deg, og hils mamma og ønsk god bedring.

    SvarSlett
  6. Hi dear friend !! Que bonita tu casa .. Espero que tengas un óptimo jueves
    Cariños

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig innlegg!
    Mitt mormor-hus eksisterer ikke lenger - lykken var derfor stor da jeg fant et par bilder i en pose som viste litt detaljer. :-)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  8. Et nydelig innlegg igjen :) Ja moren din har det kjempekoselig og fint. Herlig med slike gode minner - og ja hvor har rødgrøten blitt av og vørterøl- gjerne med litt sitron brus oppe i :)
    Godt minnene består og ekstra koselig med akkurat denne stolen satt jeg på når jeg var liten...

    Ha en fin dag klem fra Monica


    SvarSlett
  9. Så utrolig koselig at du fremdeles kan besøke Mormorhuset og at det er moren din som bor der. Jeg ser med en gang at her bor det noen som er glad i interiør, ta vare på gamle ting og gjøre det koselig rundt seg. Moren din har det kjempekoselig...de gamle trestolene fikk jeg lyst på. Jeg har jo malt alle gamle bord og stoler selv, noe jeg angrer litt på nå som jeg vil ha mer orginal treverk....skal kjøpe maling stripper og se hvordan det blir å få av malingen på noen av møblene.
    Takk for titten i det sjarmerende Mormorhuset og god bedring med armen til din mor.
    Ha en fin kveld og en riktig god helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  10. Så koselig at mormorhuset fremdeles er i nær familie, og tas godt vare på! (",)

    SvarSlett
  11. Tack söta du för dina rara ord hos mig
    det värmer!!!
    En jättefin helg till dig
    Massor av kramar

    SvarSlett
  12. Utrolig koselig ;o) Der skulle man gjerne tatt seg en kopp te og være vært til...

    SvarSlett

Du skal vite at jeg er veldig takknemlig for kommentarer på innleggene mine :-)