søndag 15. mars 2015

Maling er magi på boks! NIB mars utfordring

Jeg har en forkjærlighet for møbler i treverk, ekte heltre. 
I den kategorien kommer definitivt Bombay serien. 

 Nå er det enkelt å få tak i møbler fra den serien brukt og rimelig. 
Så for en stund siden ble denne kisten min. 
Av ren latskap fikk den beholde sitt opprinnelige utseende en stund.
Men så fikk jeg ånden over meg og da ble den hvit. 
Malt med Lady Supreme Finish eggehvit i glansgrad matt. 


Den nå hvitmalte kisten inneholder mine kjæreste skatter. 
Dvs IKKE hunden, barna og Mannen,
men et ukjent antall interiørblader <3


 Føler at jeg er egentlig litt motsyklisk.
Når alt skulle være hvitt hadde jeg farger og 
nå når det helst skal være farger, ja da har jeg mye hvitt. 
Men jeg er jo glad i farger i tilbehøret.
Kjolepryden er kjøpt av en bloggvenninne 
Jeg er så glad i den at den "vandrer rundt" i stuen som pynt. 



 Lampen, koppen og tekannen er alle brukt-favoritter. 
Tenkte jeg skulle selge lampen på Bloggers Marked,
noe jeg er glad jeg ikke gjorde. 


Jeg er klar over at det kan bli litt for meget av det gode i dette bildet. 
Men jeg synes at klokken bakerst på bordet passet så godt inn med det andre. 
Fant den på bruktbutikken og jeg bare måtte ha den.



Tok meg tid til å lage før og etter bilder, noe jeg ikke alltid har tid til.
For jeg blir så fryktelig ivrig når jeg får male/mekke-ånden over meg. 

Fin dag til dere der ute.
Merete-smil :-)

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det er så fint når man følger sin egen trend - da får man personlige hjem med karakter og sjarm. :-)
    Jeg liker også maling - har jo en del gamle møbler som innimellom får et annet uttrykk når jeg blir "lei" eller trenger litt forandring.
    Nydelig kjole - den gjorde seg godt som dekorasjon!
    Ønsker deg en finfin søndag!!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Absolutt helt nydelig! :) Pynten du hadde på kista, inklusiv klokka, sto jo helt perfekt i stil til hverandre! Jeg er også slik, følger absolutt ikke trenden, og jeg maler også fortsatt møbler hvite ;) Godt vi er flere i den kategorien. Vi følger oss selv, på en måte.. ;)

    Ha en GOD søndag!

    SvarSlett
  3. Que gran cambio !! Adore ese trabajo en ese gris baúl ..!! Espero que tengas un bendecido domingo cariños

    SvarSlett
  4. Så fin kisten ble og nydelig ting som står på den! Den turkise fargen på tekannen var veldig pen og så synes jeg det er så fint med turkise, hvite og blå tekstiler! Skal bytte ut putetrekkene som har vært fremme siden ifjor høst og ta inn blå nyanser for første gang i stua...ser frem til det! Lykke til hos NIB, flott bidrag!

    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Maling gjør ofte susen, og enda oftere er det "motsyklerne" man faktisk biter seg merke i. (",)

    SvarSlett
  6. Ååå,ååå,ååå!Dette var nydelig Merete!!! Helt nydelig med lyst,og innslag av turkis og andre skjønne pasteller.Litt meg det vet du ;))
    Kjekke fasong på kistebordet ditt,har en jeg også men den er mer avlang og lavere,men men - den er jo fin til skatter den også!(Heller ikke jeg har puttet mann og sånt i kisten enda hihi) Lykke til i utfordringen,min favoritt såklart!!!
    Toveklem:)

    SvarSlett

Du skal vite at jeg er veldig takknemlig for kommentarer på innleggene mine :-)