søndag 1. februar 2015

Fra jenterommet

Dette gule rommet tilhører datteren min.
Siden hun har reist hjemmefra for å studere,
tar jeg meg friheter med å blogge fra rommet hennes. 
Hysj - ikke si noe!


Vi flyttet inn i rekkehuset i 2011 og 
da fikk hun selv velge hvordan hun ville ha rommet sitt.
Og jeg synes dette rommet passer bra til ei livlig og engasjert jente <3



En liten stund bodde denne skrivemaskinen, 
retroskapet og den gule vasen på rommet hennes. 


Siden jeg bruker fastlinse på kameraet får jeg ikke med så mye,
så jeg har tatt et skråbilde, så ser dere mer av veggen. 


Lekre vesker og maaaaange sko 
er vel noe som hører hjemme på et jenterom ;-)


Puter i ulike kulører og teksturer 

Selv har jeg en rolig og dus tapet på soverommet,
men jeg må si at jeg elsker denne fototapeten, den gjør meg glad.


Det var ønskelig med spotter for å få en god allmennbelysning.
Heldigvis greide vi å finne en skinne som hadde et litt rustikt preg.



Det blir nå koselig når hun kommer hjem til påske
og skal bo på rommet sitt igjen. 


Slik så hun ut for 19 år siden.

De barna de barna, en er jo så glad i dem.

Stort Merete-smil :-)

8 kommentarer:

  1. Åhh, det var et nydelig babybilde av datteren din, Merete! Koselig rom hun har, veldig fint med den fototapeten og spotten! Det blir kjempekoselig å få henne hjem til påske:))

    Ønsker deg en ny fin uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. På det flotte rommet sover hun nok søtt :)
    Nydelige detaljer og lekker tapet.

    Ha ei super uke Merete.

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  3. Åh jeg rett og slett bare elsker trær,så den tapeten var virkelig herlig, til å drømme seg laaangt bort i, passer jo finfint ved sengen! :) Jeg synes ungene blir så alt for fort store... men heldigvis er de jo barna våre og vi er heldige mammaen også når de er 15, 19, 25 og 45... men "reist hjemmefra for å studere" er IKKE jeg klar for! :D Heldigvis er det enda noen år til det er en problemstilling hjemme hos oss... kanskje rekker jeg å bli klar for det innen den tid.... bare kanskje! ;)

    Skjønner veldig godt at du gleder deg til påske, du må ha en riktig fin uke! :0)

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett
  4. For et flott og litt annerledes (mer personlig) jenterom. Har samme retroskap i stua, med TVen på. (",)

    SvarSlett
  5. Klart det- barna er jo det beste vi har :) Søt baby :) Skjønner du gleder deg til hun komme hjem til påske.
    Flott tapet- fikk en sånn moder jord følelse, ser jo ut som det treet er gravid !

    Ønsker deg en flott ny uke :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  6. Åååå.Nå vet jeg nesten ikke hvor jeg skal begynne! hadde jo tenkt å å´e meg for det tøffe jenterommet aller først,men så kom jeg jo til den lilla snuppa nederst i innlegget og å´et enda litt til.Og så ser jeg innlegget under og det ååå så fine kortet,og de fine ordene dine etterpå - du beskriver så godt hvordan jeg også føler det ! Og i dag ble det mye å ´ing grunnet fine deg.Og forrestenn,den nye headeren din var også lekker!!!!
    Toveklem .)

    SvarSlett

Du skal vite at jeg er veldig takknemlig for kommentarer på innleggene mine :-)