onsdag 15. januar 2014

Hverdagsglede

Lenge før jeg visste om noe som het Chai latte, drakk jeg te med melk,
slik jeg hadde lært av min nydelige, engelske tante Lina. 

Når jeg skal virkelig kose meg med en kopp te,
tar jeg frem tekoppen fra Pip serviset mitt
i mønsteret Chinese rose.

Når teen har trukket en stund tilsetter jeg bitte litt honning og varmt
melkeskum. 
Til slutt et lite dryss med kanel på toppen.  
Om det da er en te-drikkende venninne på besøk, så er lykken fullkommen.

Siden jeg nå har malt et slikt idyllisk bilde av min hverdag, 
skal jeg ikke nevne alle de gangene jeg drikker lunken morgen-te, 
mens jeg løper rundt og samler sammen  briller, nøkler, mobil osv.
De siste slurkene blir da gjerne inntatt i gangen,
mens jeg tar på meg støvlettene. 
Men te MÅ jeg ha. 

Uansett - Pip serviset kan du kjøpe på: 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du skal vite at jeg er veldig takknemlig for kommentarer på innleggene mine :-)